اخبار و مقالات

شات قهوه چیست ؟

شات قهوه

اگر می خواهید با انواع شات قهوه و تفاوت های آنان آشنا شوید ، این مقاله می تواند پاسخگوی این نیاز شما باشد . نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو شات قهوه ، انواع متفاوتی چون ؛ قهوه سیاه و سیر قهوه را داراست . همچنین در این مقاله از اهمیت فرهنگی اسپرسو شات و روند مصرفی افزایشی آن در آینده صحبت کرده ایم .

شات قهوه چیست ؟

در این مقاله به درک شات های قهوه و یا به عبارتی همان لیوان شات قهوه پرداخته ایم . تقریبا می توانیم ادعا کنیم که راهنمای جامع این نوشیدنی محبوب را ارائه داده ایم . جهت آشنایی با نوشیدنی های اسپرسو و برخورداری از راهنمای جامعی برای انتخاب قهوه شما ، ابتدا باید بدانیم ؛ شات قهوه چیست ؟ علاقه مندان به قهوه در سراسر جهان می دانند که سنگ بنای منوی هر کافی شاپ نوشیدنی های اسپرسوی آن است . این ها اشکال مختلفی دارند که هر کدام دارای مشخصات طعم ، مواد تشکیل دهنده و ارائه منحصر به فرد خود هستند . در این راهنمای جامع ، ما عمیقاً به درک دنیای اسپرسو ، از کلاسیک تا بروزترین روند ها را خواهیم پرداخت . سوالاتی چون ؛ نوشیدنی شات چیست ، یک شات قهوه چقدر است ، یک شات قهوه چند قاشق است و قیمت یک شات قهوه ، در این مقاله پاسخ داده شده اند .

شات قهوه

لیوان شات در اصل برای صرف قهوه و عرقیجات طراحی شده است ، بنابراین انواع نوشیدنی ها را می توان در شات چوبی …

نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو در شات

اسپرسو قلب و روح بسیاری از نوشیدنی های شات قهوه محبوب است . طعم غلیظ این نوشیدنی ، آن را به یک پایه همه کاره برای طیف وسیعی از نوشیدنی ها تبدیل می کند که به طور کلی می توان آنها را در دو دسته اصلی طبقه بندی کرد : قهوه سیاه و شیر قهوه . در توضیح این قسمت از مقاله ؛ تنوع زیادی برای شات قهوه خوری وجود دارد ، چرا که طرز تهیه انواع نوشیدنی با قهوه بر اساس تنوع در ترکیب اسپرسو و آب جوش ، می تواند متنوع تر شود . انواع نوشیدنی با قهوه و شیر ، نوشیدنی با قهوه و خامه و نوشیدنی های سرد بر پایه اسپرسو ، امروزه طرفداران بسیاری یافته است . قطعا اسم نوشیدنی های باکلاس سرد رو هم اینجا می بینی .

قهوه سیاه از نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو

  • اسپرسو تکی ( یا فقط اسپرسو ) : در یک فنجان کوچک سرو می شود . به طور معمول دو شات قهوه اسپرسو را به طور همزمان از یک دستگاه تولید می کند . یک نوشیدنی غلیظ ، معمولاً با وزن حدود ۲۱ گرم و با طعمی غنی و ساختاری صاف می باشد . مفید است که قبل از نوشیدن هم بزنید تا همه لایه ها مخلوط شوند .
  • اسپرسو دوبل ( اسپرسو دوپیو ) : اساسا یک وعده بزرگتر اسپرسو . از یک فنجان بزرگتر استفاده می کند که اغلب برای کاپوچینو ساخته شده است . راهی مقرون به صرفه برای لذت بردن از قهوه بیشتر در یک زمان ارائه می دهد .
  • آمریکانو : یک اسپرسوی رقیق شده برای کسانی که طعم ملایم تری را ترجیح می دهند . ساخته شده با افزودن ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر آب به یک شات اسپرسو، ویژگی های طعم اسپرسو را حفظ می کند .
  • لونگو : یک شات اسپرسو طولانی ، که نوشیدنی طولانی‌ تر و کم‌ تری تولید می‌ کند . می توان با تنظیم اندازه آسیاب و اجرای یک شات طولانی تر یا با افزودن آب داغ اضافی به یک اسپرسو معمولی تهیه کرد و به مشتریان اجازه می دهد تا به دلخواه خود رقیق کنند .
  • قهوه فیلتر ( دم کردن دسته ای ) : از دستگاه اسپرسوساز مشتق نشده است ، اما یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال نوشیدنی قهوه سیاه بزرگتر هستند . طعمی تصفیه شده و کم شدت را ارائه می دهد که با سرد شدن قهوه تغییر می کند .

شیر قهوه از نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو

  • کاپوچینو : یک محصول مورد علاقه جهانی با ترکیب یک شات قهوه اسپرسو با شیر کف شده . نسبت قهوه به شیر متفاوت است و طعم متعادلی ایجاد می کند . لاته آرت می تواند تخصص یک باریستا را به نمایش بگذارد و تجربه کلی را افزایش دهد .
  • اسپرسو ماکیاتو : برای کسانی که می خواهند طعم قهوه قوی تری داشته باشند. یک شات اسپرسو را با کمی شیر کف شده در یک فنجان کوچک مخلوط می کند. به طور کلی نسبت قهوه به شیر ۱:۱ تا ۱:۲ دارد.
  • کورتادو (گاهی اوقات پیکولو نامیده می شود) : یک نوشیدنی فشرده شیر اسپرسو که اغلب در یک فنجان شیشه ای سرو می شود. یک شات اسپرسو را با شیر کف شده در یک فنجان ۱۰۰-۱۲۰ میلی لیتری ترکیب می کند.
  • سفید تخت : منشا آن استرالیا و نیوزلند است و یک شات دوبل اسپرسو را با شیر کف کرده ترکیب می کند. طعم و طعم قوی تری به قهوه ارائه می دهد.
  • کافه لاته : برای کسانی که شیر بیشتری را با قهوه خود ترجیح می دهند. از یک فنجان بزرگ (حدود ۳۰۰ میلی لیتر) استفاده می کند و یک شات اسپرسو را با شیر کف شده ترکیب می کند.

مقایسه نوشیدنی های اسپرسو در شات

در اینجا خلاصه ای سریع از نوشیدنی های اسپرسو را کنار هم و بر اساس ویژگی های آنها آورده ایم تا با یکدیگر مقایسه کنیم :

  1. کاپوچینو : ترکیبی متعادل از اسپرسو و شیر .
  2. سفید تخت : شات قهوه اسپرسو دوبل با شیر کف کرده .
  3. قهوه فیلتر : یک جایگزین قهوه سیاه غیر اسپرسو .
  4. کافه لاته : در درجه اول شیر با کمی اسپرسو است .
  5. اسپرسو ماکیاتو : کوچکترین نوشیدنی اسپرسو شیر .
  6. کورتادو : تعادل قهوه و شیر در یک فنجان شیشه ای .‌
  7. آمریکانو : اسپرسو رقیق شده در یک فنجان بزرگتر است .
  8. لونگو : اسپرسو تمدید شده و اغلب با آب برای رقیق شدن .
  9. اسپرسو : غلیظ بوده و در یک فنجان کوچک سرو می شود .
  10. اسپرسو دوبل : دو وعده اسپرسو در یک فنجان بزرگتر می باشد .
شات-قهوه

یکی از محصولات دست ساز چوبی برند راش ، شات وایکینگی می باشد . این شات چوبی به دلیل ظاهر شیک و ساده ی خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته است …

اهمیت فرهنگی و روند مصرف اسپرسو شات

شات قهوه اسپرسو چیزی بیش از یک نوشیدنی است . این یک نماد فرهنگی است منشا که آن ایتالیاست و به یک پدیده جهانی تبدیل شده که نماد لحظات لذت بخش ، خلاقیت و ارتباط اجتماعی می باشد . مراسم اسپرسو ، چه به تنهایی برای یک لحظه تأمل و چه در گفتگوی پر جنب و جوش ، نقش اصلی آن را در سراسر جهان منعکس می کند . همانطور که صنعت قهوه به پیشرفت خود ادامه می دهد ، نحوه مصرف اسپرسو نیز تغییر می کند . نگرانی های پایداری ، جستجو برای دانه های قهوه سازگار با محیط زیست و روش های تولید را هدایت می کند . در عین حال ، نوآوری‌ ها در فناوری دستگاه اسپرسو ، تجربه کردن تکنیک‌ های دم کردن در خانه را برای علاقه‌ مندان آسان‌ تر می‌ کند . ظهور کافی‌ شاپ‌ های تخصصی نیز مصرف‌ کنندگان را با طیف گسترده‌ تری از نوشیدنی‌ های مبتنی بر اسپرسو آشنا کرده که بر تطبیق‌ پذیری و جذابیت ماندگار این دم‌ نوش متمرکز کرده است . همانطور که به آینده می نگریم ، اسپرسو همچنان در خط مقدم فرهنگ قهوه باقی می ماند و پیوسته با تغییر سلیقه ها و فناوری ها سازگار می شود . مقاله ی ( مردم در سراسر فرهنگ ها برای یک فنجان قهوه دور هم می آیند ) می تواند اهمیت فرهنگی شات قهوه را کاملتر توضیح دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *