اخبار و مقالات

جعبه چوبی

جعبه چوبی

جعبه چوبی

جعبه چوبی یکی از ابزار های قدیمی و موثر برای حمل و نگهداری اشیاء مختلف است. این جعبه‌ ها از چوب ساخته می‌ شوند. و معمولاً دارای طرح‌ ها و نقوش زیبا هستند. که آن ها را به یک اثر هنری تبدیل می‌ کند. جعبه‌ های چوبی می‌ توانند در اندازه‌ ها و شکل‌ های مختلف آماده شوند. و برای نگهداری اشیاء ارزش مند، جواهرات یا سایر اقلام مورد استفاده قرار بگیرند. هم چنین، این جعبه‌ ها می‌ توانند به عنوان یک هدیه زیبا و مفید برای دیگران نیز استفاده شوند.

دلایل استفاده از جعبه چوبی

این سوال بسیار مطرح است افرادی که می‌ خواهند از جعبه چوبی برای بسته‌ بندی محصولات خود استفاده کنند، مطرح می‌ کنند. واقعاً این جعبه‌ های چوبی چه جذابیتی دارند که این اندازه از آن‌ ها استفاده می‌ شود؟ خوب، باید بگویم که چند دلیل باعث این محبوبیت است. اولین دلیل این است که جعبه‌ های چوبی قدیمی‌ ترین نوع بسته‌ بندی هستند. و قدمت بالایی نسبت به سایر بسته‌ بندی‌ ها دارند. و از قدیم به عنوان وسیله‌ ای برای قرار دادن و نگهداری اشیاء مورد استفاده بوده‌اند، که این باعث شده که امروزه هم چنان از آن‌ها استفاده شود.

فروشگاه دست سازه های راش

عامل دیگری که بیشترین تأثیر را دارد، ظاهر زیبای آن‌ هاست. جعبه‌های چوبی از بین سایر بسته‌ بندی‌ ها زیبا تر و جذاب‌ تر هستند. رنگ‌ بندی، طرح‌ های حک شده بر روی آن‌ ها و استفاده از یراق، باعث می‌ شود که سایر بسته‌ بندی‌ ها نتوانند با آن‌ ها رقابت کنند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. که می‌خواستید یک محصول را از لحاظ بسته‌ بندی با محصول دیگری مقایسه کنید.

به عنوان مثال وارد فروشگاهی شدید و دو نوع بسته‌ بندی را مشاهده کردید و می‌خواهید از لحاظ ظاهری آن‌ها را مقایسه کنید. حالا در ذهن خود تصور کنید که یک محصول دارای جعبه چوبی است، و همان محصول داخل یک جعبه چوبی قرار دارد. حالا برای خرید، کدام نوع بسته‌بندی را انتخاب می‌کنید؟

جعبه چوبی چیست؟

جعبه چوبی

انواع اشکال جعبه چوبی

جعبه‌ های چوبی شکل های مختلفی دارند که به منظور استفاده در موارد مختلف طراحی شده‌ اند. در بخش بعدی به توضیح انواع این جعبه‌ ها می پردازیم.

  • جعبه چوبی مستطیلی

جعبه‌ های چوبی مستطیلی یکی از انواع رایج جعبه‌ های چوبی هستند که برای بسته‌ بندی و حمل انواع مختلف از محصولات استفاده می‌ شوند. این جعبه‌ ها معمولاً از چوب ساخته می‌ شوند. و اغلب دارای طرح‌ ها و نقوش زیبا هستند که آن ها را جذاب تر می‌ کند. جعبه چوبی مستطیلی ممکن است در اندازه‌ ها و ابعاد مختلفی آماده شده و هم چنین می‌ توانند به صورت ساده یا با جزئیات زیادی مانند قفل‌ ها، دستگیره‌ ها و تزئینات دیگر طراحی شوند.

این نوع جعبه‌ها برای بسته بندی و ارسال اجناس به صورت پستی یا ارسال به فروشگاه‌ها و مراکز توزیع محصولات استفاده می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانند به عنوان جعبه‌های هدیه برای محصولات مختلف نیز استفاده شوند. با توجه به ساختار قوی چوب و ظاهر زیبا، جعبه‌ های چوبی مستطیلی به عنوان یک روش مناسب برای بسته‌ بندی و حمل اجناس مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

برای خرید انواع جعبه چوبی کلیک نمایید.

  • جعبه چوبی گرد

جعبه‌های چوبی گرد یک نوع ویژه از جعبه‌های چوبی هستند که دارای شکل گرد هستند. این نوع جعبه‌ها معمولاً برای بسته‌ بندی و نگهداری اقلام کوچک و ظریف مانند جواهرات، ساعت‌ ها، عطر ها یا هدایای ویژه استفاده می‌ شوند. جعبه‌ های چوبی گرد نه تنها اشیاء را به خوبی محافظت می‌ کنند بلکه به دلیل ظاهر زیبا و شکیل شان نیز به عنوان یک بخش از تزیینات داخلی محل‌ هایی هم چون سالن‌ ها یا اتاق‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

این جعبه‌ ها معمولاً دارای طرح‌ ها و نقوش زیبا هستند که آن ها را به یک اثر هنری تبدیل می‌ کند. طراحی‌ های چوبی گرد ممکن است شامل حکاکی‌ های دقیق یا استفاده از یراق‌ های زینتی بر روی سطح آن ها باشد که به آن ها زیبایی و جذابیت بیشتری می‌ بخشد. از جعبه‌ های چوبی گرد به عنوان هدایا برای مناسبت‌ های ویژه نیز استفاده می‌ شود به دلیل ظاهر زیبا و خاص آن ها.

جعبه چوبی چیست؟

جعبه چوبی

چه طرح و نقوشی روی جعبه چوبی پیاده می شود؟

شکل جعبه چوبی می تواند به سلیقه شما انتخاب شود که طول بیشتری داشته باشد و یا این که حتما از سمت عرض آن پهن تر باشد. هم چنین ضخامت و قطر چوب استفاده شده روی آن نیز بستگی به انتخاب شما و میزان نیاز شما به مراقبت از کالایی است که قرار است داخل آن جا بگیرد.

در صنایع دستی بخصوص در ایران که ذوق هنری در نقاط مختلف آن موج می زند ساخت و آماده سازی جعبه های چوبی در دسته یکی از پر طرفدار ترین هنر های دستی قرار می گیرد. تا بتواند نقش های دلخواه خود را روی آن پیاده نماید. از جمله طرح های زیبای روی این وسیله، حکاکی ها و نقوشی است که روی آن کار می شود. و یا سنگ های زینتی کوچک و بزرگی که در اطراف و بخشی از این وسیله نقش زده می شود تا جلوه و طرح جدیدی به خود بگیرد.

گاه یک جمله و یا یک بیت شعر روی آن به کمک ابزار مخصوص نگاشته می شود و گاه طرح گل و نقوش مختلف روی آن تراشیده می شود. به همین نسبت نقوش طراحی شده روی جعبه چوبی نیز آنقدر متنوع و متفاوت بوده و در عین حال آنقدر زیبا و ذوق آور است. که انتخاب را برای ما سخت می کند.

جعبه صنعتی چیست؟

امروزه برای جا به جا کردن کالا ها در انبار و سرد خانه ها از جعبه صنعتی بخصوص جعبه چوبی صنعتی استفاده می شود. جعبه صنعتی وسیله ای صاف و مسطح است که به کمک آن می توان وسایل مختلفی را جا به جا و حمل کرد. جعبه صنعتی چوبی، از نمونه های جدید پالت می باشد که در این مدل از دیواره های چوبی پلاستیکی و فلزی استفاده می شود. امکان جا به جایی وسایل سنگین به وسیله این جعبه چوبی فراهم شده است.

جعبه های صنعتی در انواع گوناگون و سایز های مختلف در بازار وجود دارند که رایج ترین آن ها مدل دو طرفه مسطح می باشد. بنابراین جعبه بر روی زمین قرار می گیرد و کالا را بر روی آن می گذارند. جعبه ها انواع گوناگونی دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه چوبی
  • جعبه فلزی
  • جعبه پلاستیکی (پلیمری)

استفاده از جعبه ها علاوه بر این که باعث سهولت در حمل و نقل می شود، باعث نظم در چیدمان کالا ها هم می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *